Monday 8 February 2016

Castana is back sau Ultima parte din #travelerlife summer2k15

     M-am întors după mai bine de 4 luni de pauză în care se presupune că am organizat un bal al bobocilor, apoi am fost dezamăgită de anularea lui și a trebuit să mă readuc pe o linie de plutire cu școala după ce, timp de 3 luni,  singura activitate în care mi-am depus energia a fost un eveniment care, mai târziu, avea să nu mai aibă loc. Nu știu sigur cât de bine m-am descurcat cu întoarcerea în glorie în viața reală, dar, ce-i cert, virtual vreau să fie în forță și tocmai de asta, noptieterne s-a modificat în castanele, fiind un nume reprezentativ etapei actuale a blogului.

     Știu că rămăsesem datoare cu niște super poze din Camargue și Barcelona, așa că o să te las aici cu câteva, cu miile de scuze atașate întârzierii lor.

     La Camargue mi-am întâlnit surorile flamingo, reușind să și fur o pană găsită undeva prin Parc Naturel Régional de Camargue. Aici este Delta Ronului, un loc impresionant. Și pe lângă Parcul Natural finanțat de o familie și de prețul biletului care nu depășește 3 €, în deltă mai găsiți Chateaux d'Avignon, salinele Aigues-Mortes, foarte multe crescătorii de cai de Camargue,  capitala din Camargue, Saintes-Maries-de-la-Mer și cea mai mare concentrată rezervație de flamingos din Europa. Principalele ocupații ale orășenilor sunt întreținerea cailor(afaceri mici, multe la număr; se pot face trasee cu acești cai prin deltă), coridele locale, nesângeroase, cu taurii de Camargue, kayak-canoe și extragerea sării din saline.  
      Caii și taurii de Camargue sunt rase unice în lume, renumite pentru frumusețea lor. Taurii seamănă cu celebrii tauri de corrida din Spania, chiar dacă sunt mai mici, mai zvelți și nu tot atât de agresivi. În prezent locuiesc în deltă trei sub-rase: rasa pură, metiș și rase pure spaniole sau portugheze. Cei din urmă sunt folosiți pentru corida spaniolă, cea dură, iar primii, cei păstrați în libertate, participă la corida locală, nesângeroasă, în care tinerii curajoşi denumiţi "razeteurs" trebuie să smulgă o cocardă prinsă între coarnele animalului. Cei mai curajoşi si mai temperamentali tauri nu sunt ucişi, cum se întâmplă în lumea hispanică. Ba, din contră, chiar au un statut special în rândul localnicilor. 
      Caii de Camargue reprezintă una dintre cele mai vechi rase cabaline din lume și au o poveste foarte interesantă. Aceștia se nasc negri sau bruni și, indiferent de sex, odată cu implinirea vârstei de patru ani, coloritul se schimbă și devin albi imaculați. Frumos, nu?
      Fiind deja după-amiază când am terminat cu cazarea, eu eram înnebunită să mai prind măcar un flamingo înainte să se cuibărească într-un copac pentru culcare. Că, de, trebuia să îl salut, doar m-am dus să-mi întâlnesc familia de mult pierdută. Cum am ajuns în parcul cu pricina și am plătit biletul, am fugit către bălțile ce reflectau rozul magenta. Și nu, nu era al meu, deși puteai spune ca am trecut aproape neobservata printre ele. 
     Cu prima ocazie, o să mă întorc în acel loc care mi-a arătat că exact atunci când crezi că ai văzut totul- în cazul meu toată Franța- nu e deloc așa.
    




      În Barcelona îți recomand cu mare drag să vizitezi grandiosul stadion FCB, pentru că merită fiecare minut petrecut acolo(mai exact, vreo 3 ore jumătate). Recunosc, nu sunt cine știe ce microbistă, însă povestea în care ești introdus este emoționantă; să nu mai vorbesc despre cele 7 ecrane de cinema care difuzează încontinuu cele mai importante momente din istoria echipei din 2000 încoace. Plus Ghetele și Baloanele de Aur ale lui Messi, replici, desigur. Plus filmulețul cu golul lui Hagi de la 50 m. Plus gazonul perfect realizat. Plus...






//reclamă Nike, pe scările de pe care Neymar, Messi sau Pique coboară pregătiți să-și caftească adversarii\\


      Mercat de St. Joseph de la Boqueria, aflată pe bulevardul La Rambla este locul în care găsești tot ce vrei și ce nu vrei, de la cărnuri la fructe exotice și la ouă de struț. Merită măcar să arunci un ochi, chiar dacă nu plănuiești să și achiziționezi ceva. 






Am purtat: top alb Stradivarius, tricou negru Hollister, pantaloni Bershka, pantofi Nike Juvenate, ghiozdan ediție limitată VANS, ochelari de soare Bershka și nelipsitul păr roz.


Be prepared for what's next! See you later

No comments: