Tuesday 31 March 2015

ULB- Universitatea liberă din Bruxelles

      Mereu am fost fascinată de sistemul de învățământ de afară și de multe ori m-a atras ideea de a face o facultate în străinătate. De ceva timp, m-am hotărât să mă interesez din ce în ce mai serios de sistemul de aplicare la facultăți din diferite țări.


      Cât am stat la Bruxelles, am avut norocul să prind și ziua porților deschise a ULB-ului(Université libre de Bruxelles), o universitate imensă care cuprinde destul de multe facultăți. Pe lângă imensul campus Solbosch pe care am avut ocazia să îl vizitez, cel mai mult m-a atras sistemul lor de învățământ superior: șase săptămâni școală, o săptămână vacanță. Iar această pauză la fiecare o lună jumătate este tocmai bună pentru un student străin, având posibilitatea să își viziteze țara destul de des. Și nu cred că mai are rost să menționez diferitele proiecte în care sunt implicați studenții.
      Cum spuneam, eu am ajuns doar la campusul Solbosch, cel în care se află administrația și foarte multe facilități ale universității. În afară de acesta, mai sunt campusurile Erasme și Plaine.
      Solbosch găzduiește atât majoritatea facultăților de human science și pe cea de științe aplicate, cât și două muzee: Muzeul de Zoologie și Centrul de Artă Contemporană. Aici se află și École polytechnique de Bruxelles, care, după cum îi spune și numele, este Politehnica lor. Este o facultate bună, care durează trei ani: în primii doi faci inginerie la modul general, iar în ultimul îți alegi specialitatea.
     Trebuie să recunosc că Poli a fost singura facultate pe care am apucat să o vizitez la ULB și a fost chiar interesant. Studenții și profesorii de acolo au prezentat diferite proiecte pe care le-au realizat sau experimente: roboți realizați cu ajutorul unui EV3 și al unor piese LEGO și diferite experimente de la partea de arhitectură. Și, ca o simplă adăugare umoristică, destul de mulți dintre studenții de acolo aveau ori o mână, ori un picior rupt, deci se vede că nu e de joacă. :)


        Chiar dacă încă nu sunt hotărâtă ce studii voi urma, desigur că am rămas destul de dezamăgită când am aflat că nu au facultate de Computer Science mai nicăieri în Belgia. E adevărat, multe au master pe specialitatea asta, deși încă nu e cazul să gândim atât de departe .:) Partea plină a paharului este multitudinea de specialități pe care le ai dacă vrei să urmezi studii pe partea de comunicare. Bine, ar fi fost absurd ca în Belgia, țara care găzduiește sediile celor trei mari instituții ale Uniunii Europene, al NATO-ului și al multor alte importante organizații internaționale, să nu se studieze foarte multă comunicare.
    
     Deci, dacă ai de gând să ai o carieră în IT, Belgia nu este chiar cea mai bună alegere, însă, pentru căutătorii de Științe Politice, Drept, Economics and Management etc., aici e locul perfect pentru ei. Plus că există șanse destul de mari ca, mai târziu, să-și găsească ușor un job, având în vedere toată practica făcută în anii de studiu.
  
      Aici aveți link de la ULB și al Politehnicii. Și dacă mai aveți întrebări, sunt gata să vă răspund, în limita cunoştiinţelor mele. :)

No comments: